don't drink AND drive

Innan jag börjar med mitt plugg idag så tänkte jag skriva lite. Blev en ganska så kort dag idag i skolan, slutade redan vid 1, vi va på en föreläsning "don´t drink and drive" på engelska skolan. De här männen/gubbarna jobbade ideellt, vilket måste betyda att dom verkligen bryr sig om oss ungdomar, det tycker jag om. Först fick vi lyssna på en som berättade att det var lika mycket alkohol i en snaps som i en folköl. och att många kör rattfulla för att de tror att det inte är fulla eller att alkoholen har gått ur kroppen, m.m. Vi fick även prova sitta i ett bilsäte och prova hur det känndes att krocka i endast 7km/ h & ja, även det va en rejälkrock. Huvudet bara flög iväg. Till sist, och det kanske absolut viktigaste var att vi fick prova att sitta i en bil och vändas upp och ner och sedan försöka ta oss ut när vi va upp och ner. Det gick bra, så nu vet vi iafall hur man ska göra det! Började tänka lite, och tänk vad som skulle hända om man åkte ner i vattnet med bilen? vad gör man då? hur tusan ska man kunna ta sig ut om man är ensam med en medvetslös person som är större än en själv? De tåls att tänka på, den här dagen och måndags dagen gav mig en extra tankeställare. Det är hemskt.  

Vid 5 tänkte jag åka in till stan och kika på modevisningen med lina, och även marina om hon fortfarande är på! Ikväll blire plugg, företagsekonomi prov imorgon, vilket ska vara ganska lätt enligt min lärare, men mycket att hålla reda på är det ju!




I really miss my beautiful girls, the worlds greates friends forever and ever! <3<3<3


Kommentarer
Postat av: Laai

Jag saknar dig också babe !

2008-09-20 @ 01:44:57
URL: http://victorialaii.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: