söndagsångest.



Långa nätter, där ute finns en värld av långa nätter 
och jag sitter vid fönstret i mitt rum och blickar ut
över stadens alla ljus.





Där går Klara och tindrar som en stjärna för att vara,
med sin Fabian få vara och gå hem till varann och
älska lite grann som bara kära kan.

Och där sitter Sara, söta lilla rara underbara,
oskuldsfulla Sara hon spar sig till en man
som kan älska som bara kärlek kan



Säg, är det långa nätters fara att se det man vill se
och var den man vill vara och någon att ty sig till
när långa nätter inte blir som man vill.

Där går någon för att bara vara utan att förklara
varför kärleken tar skada när man älskar med varann
på ett sätt som bara någon kan
Åh långa nätter, där ute finns så många långa nätter
och han ligger ner och vilar mot min arm, jag längtar
bort ifrån hans kyla och hans famn, till långa nätter,
till långa nätter Säg, är det långa nätters fara att se
det man vill se och var den man vill vara och någon
att ty sig till när långa nätter inte gör som man vill







Åh långa nätter
Långa nätter
Långa nätter
Åh så långa nätter
Långa nätter
Långa nätter
Åh så långa nätter
Långa nätter

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: