fettisdagen

Får väl börja mitt inlägg med att gratulera kronprinsessan
Viktoria som nu är förlovad/ska förlova sig? ah, det gör mig
ingen betydelse vilket av de. men kul!


bild från: Realtid.se

Min tisdag har varit helt okej. En aning upp och ner mitt på dagen, på grund av trötthet. Kan bli så ibland, efter lov och helger. Men det är bara att ta igen med lite extra sömn inatt. Eller så kanske det var just nervositeten inför matteprovet som var idag, som sedan släppte och gjorde mig fruktansvärt trött istället. Det är något jag troligen inte kommer få något svar på, så inget att spekulera i.

Efter skolan planerade jag och Emma lite inför vår idrottslektion som ska hållas på torsdag. Känns bra nu. Efter det var det träning för min del, och det blev afrikans dans igen. Känns skönt att äntligen ha fått mig ett ordentligt träningspass med både kondition och styrka. Kan inte påstå att det gick så bra sist när jag tränade, eftersom att min hosta satte igång så fort jag hade stått några minuter på crosstrainern. Måste börja kämpa för att förbättra min kondition. Men tycker alltid det är lika tråkigt att sitta och trampa, crosstraina, gå, springa. Så det är lika bra att köra på pass, pass med mycket kondition. Nu är det även nya kombinationer och nya upplägg av passen som gäller. Så nu kan man säkerligen hänga med i det mesta på ett lyckat och roligt sätt! Nog talat om det kanske.

En annan sak som är värd att nämna idag är ju fettisdagen. Vilket jag tror är en dag jag älskar. För jag älskar semlor. Och visst har jag alldeles nyss klämt i mig en semla från Lasse's. Hon i butiken sa att dom hade börjat baka klockan ett inatt, så kan man förstå att det förbrukas en hel del där på just fettisdagen.

Kan inte bestäma mig för om jag ska ta tag i den där filosofi boken och läsa några sidor, eller om jag ska gå och lägga mig och istället vara mycket pigg imorgon. Men det är väl något jag lär beslut strax. Eftersom jag har en grov beslutångest som jag vill ha bort, så ska jag inte fråga pappa vad han tycker. För jag ska bestäma och känna saker själv i framtiden. Men i vilket fall blir det nog ingen mer uppdatering ikväll så jag säger nattinatti nu, och önskar er en fortsatt trevlig kväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: