Män som hatar kvinnor

"Det är sättet du fångar mitt dåliga humör och
På nått sätt gör allt bra
Det är sättet du fumlar och sättet som du för din
Hand genom mitt hår"

- Lasse Lindh, det är sättet du rör mig


Underbara, älskade fredag. Så otroligt skönt. Har tyvärr inte fått njuta av den där sköna känslan av att det faktist är fredag, veckan har gått så otroligt snabbt. Känns som att jag inte hunnit med någonting alls. Bara haft en massa som har med skolan att göra, men det är bara att glömma nu. Nu är det ju faktist helg. Har trafikant utbildning som IV val i skolan just nu, och kan inte påstå att det är lika roligt som varken mode- klädsömnad eller hantverksorientering (hår, smink, hud). Fyra hela timmar i veckan. Ingenting för mig att sitta stilla och lyssna sådär länge. Men är väl förhoppningsvis i alla fall något man har nytta av i framtiden.

Ikväll blir det i alla fall att träffa mina små hjärtan Julia och Lina. Länge sen vi umgicks bara vi, trion tillsammans. Har planerat att laga mat tillsammans för att sedan se, som jag sa igår, "Män Som Hatar Kvinnor" på biopremiären 21:30. Antar att vi inte kommer vara ensamma i biosalongen den här gången, som vi var när vi såg High School Musical 3. Lite små kul faktiskt. Ska nog ta och läsa nån resencion om boken så om jag nu skulle va trög slipper sitta och fråga de andra flickorna. Filmen kommer tydligen vara i två och en halv timma, det är rätt långt. Inte många filmer som vanligtvis är så långa.

Blev en ovanligt sen natt för min del, tack vare filosofi boken. Jag har alltid en väldigt trött och seg period mellan 10 och 11, men efter de så piggnar jag oftast till. Så det gick faktist bra efter den tiden. Och provet var kanske inte så svårt som väntat, men lika bra att inte säga någonting innan man får tillbaka det. Men i alla fall ska jag nog ta och sätta på en film ett tag nu och kanske sova innan jag träffar flickorna.


gammal, men mycket fin bild. Jag tycker om er mycket.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: