huden

Visste ni att huden utgör ca 7% av er kroppsvikt? Att det finns tre lager hud, så kallade överhud, läderhud, och underhud.
Medan jag ändå håller på berätta en massa intressanta saker kan jag ju passa på att säga att eran "hudtyp" påverkars
genom bl a arvsanlag, solen (får rynkor!), rengöring med tvål och vatten (hoppas ingen gör de? för de torkar ut huden
och genom det får du också en massa rynkor på köpet) och rökning, ja ni, det underlättar verkligen inte på något sätt.
Och det som kanske de flesta vill undvika, akne, bildas i talgkörtlarna. Man har stora sådana i ansiktet, på bröstkorgen
och ryggen. Se där, nu har jag i alla fall gått igenom en litenliten del av det som mitt prov kommer handla om imorgon.
Låter kul va?

Förstår verkligen inte varför det jag läser inte vill gå in i mitt huvud idag. Sägs det inte att inlärningsförmågan ökar när
man har tränat? Det har jag i alla fall hört någon gång innan, eller så har jag kanske blivit lurad. Det verkar inte funka
på mig idag i alla fall. Jag får väl nöja mig med att mitt träningspass gick ovanligt bra idag och att man faktist blir bättre
på saker som man ör om och om igen! Riktigt härlig tränare har vi på de passet också. Sjunger med i låtarna och är
bara en såndär allmänt underbar människa som man inte kan motstå att bli glad av!


                                     

Måste bara säga som avslut såhär på inlägget att jag verkligen saknar min Victor som sen i fredags fortfarande ligger
hemma i 40 graders feber. Krya krya krya krya, massor! Kärlek till dig. Nu ska jag ta mina häften som jag fått och läsa
igenom tills jag somnar. Antar att det tar cirka 10-15 minuter till jag sover skönt. Föresten är jag mycket avundsjuk på
min bror som har sagt minst 5 gånger att han inte börjar förens 3 imorgon, och får alltså nästan som en söndag till!
Men jag får minsan gå från 08.10 till 16.00 jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: