Resumé år 2008

Okej, först och främst vill jag önska er alla som jag inte hunnit säga det till än, ett riktigt Gott Nytt År! Jag hade en trevlig kväll/natt som spenderades med härliga och glada människor, och dessutom min älskade Victor. Vi firade 12-slaget i hjulsbro hos familjen Assarson, och ställde oss sedan vid busshållsplatsen, i hopp om att någon buss skulle åka förbi trots att den sista egentligen gått en timma tidigare. Men tur som vi hade så dök faktist en buss upp som tog oss in till resecentrum och till buss 521 (?) för att åka ut till Philip i Ljungsbro. När vi var väl framme ångrade sig halva gänget och vi satte kvar på bussen och åkte in till stan igen. Mycket onödigt, men där tog i alla fall kvällen slut för vår del. Och kom i säng nån gång runt halv 4 hos Victor. Och konstigt nog känner jag mig inte ens trött idag, och kände inte alls för att somna om när jag vaknade imorse. Jag hoppas att även ni hade ett lyckat nyår, och hoppas ni har ett kanon år som väntar!

I alla fall så hade jag tänkt att skriva en kort resumé om vad som har hänt mig år 2008. Vad som gjort mig glad, och även mindre glad. Kommer troligtvis inte bli någon vidare lång uppsats eftersom att jag inte kommer att skriva om alla saker jag har gjort. Men lite smått, jaja, nu kör vi! Jag skulle först gärna vilja tacka min underbara pojkvän som har tillbringat ännu ett underbart år med mig. Du får mig att känna mig som en av de lyckligaste. Du får mig så glad. Tack för att du finns. Vill även tacka min familj och mina underbara vänner för ännu ett år, och tack för att ni ställer upp för mig när det gäller allting. Det betyder så mycket.

En av de sakerna som jag tycker är absolut högst på min lista av bra saker år 2008 är köpet av min Nikon-kompis, det vill säga min kamera. Jag förstod aldrig hur mycket det verkligen fanns att lära sig när det bara gällde en kamera. Har fortfarande bara lärt mig vissa grunder, som man ska kunna, så det finns mycket kvar att lära, väldigt mycket för min del. Den har förgyllt mycket ledig tid, och fångat vissa underbara ögonblick, som nu även blir sparat på ett fotografi och inte bara som ett minne i huvudet. Den har i allafall gett mig många roliga stunder. Ett stort plus för min del. Kan ju även passa på att lägga in några av mina första bilder som togs. Dom som har följt min blogg under en längre tid kan ha sett dom innan, men för er andra.
    

Jag har även hunnit med att besöka flera roliga och fina platser tillsammans med både familj och vänner.

♦Stockholm, tillsammans med Lina. Där vi kollade på när grabbarna
   spelade PSM steg 3.
 
 
♦Göteborg med min bästa vän, spenderade mycket tid på mat och långa
  kvälls promenader vid vattnet. Oh gud vad jag önskar att jag bodde nära
  ett hav ibland. Här i linköping får vi bada i sjöar och åar..


♦ Italien med min familj. Sol och bad, vad finns det egentlgien som är skönare
   än det? Roliga italenare, mycket skratt och många sevärdigheter.



♦Grebbestad med Amanda och Simone. Där hann vi med att både åka 
  ring, vattenskidor och bada med stora maneter. Vi tog långa kvälls-
  promenader och gillade att sitta på det stora berget och prata kvällar
  långa. OCH efter allsång på skansen hann jag hälsa på både Bert och
  Sussie Tapper. Bert är från Fame Factory (gamalt tv program med musik,
  lite likt idol om någon kommer ihåg) fortfarande en av mina favoriter.






♦Halmstad med min familj och farfar och farmor. Blev en kanon vecka med
  otroligt mycket sol. Kunde inte haft mer tur med vädret den veckan. Blev
  varma uppesittarkvällar med spel och strand promenader.



Efter sommaren kommer ju hösten. Inte allas favorit årstid kanske, och
de så kallade höstdeprissionerna kommer fram hos vissa. Men inte hos
mig, jag gillar hösten. Kanske just för att jag firade mitt 17 år denna höst,
och mina tjejer överraskade mig helt oväntat. Det var fantastiskt kul.
Under hösten hann Emma och jag med en Winnerbäck konsert här i
Linköping. Det var en upplevelse, och efter det har jag bara gillat hans
musik mer och mer.


Skolan börjar dra igång, ibland är det väldigt mycket att plugga och jag blir
lika trött på det varje gång. Mina betyg har väen sjunkit en del, men konstigt
nog käner jag ingen som helst prestationsångest. Jag gör så gott jag kan,
försöker ha tid för annat också. Det händer inte så mycket mer under plugg
tiden. Det blir lov ännu en gång, och julafton tittar så småning om fram. Det
firas med mat och en massa paket, skratt och prat hemma hos farfar och
farmor med resten av släkten. MEN en annan sak som jag verkligen tycker
är en av de bästa som hänt under år 2008 är att Philip äntligen bestämt sig
för att flytta hem från Norge. Det fick jag veta dagen efter julafton, och det
blev som en av en bästa julklapparna man kunde få. Jag är glad åt det, det
måste jag verkligen säga. 
Förhoppningsvis kommer 2009 även bli ett bra år
med mycket lycka, glädje och kärlek. Det hoppas jag att det blir för er alla!
Som avslut på denna långa skrift så bjuder jag på en bild på mig och Jacob
från Julafton! Hoppas ni orkade ta er igenom det här inlägget!
 


 

Kommentarer
Postat av: minäy

Sv:

Ah tackar tackar :) det hade jag =)

Kvälls promenader vid vattnet är jätte mysigt, bor nämligen 25 min från havet här, så himla skönt.

Vad tyckte du om göteborg annars :)

2009-01-01 @ 22:22:25
URL: http://damiini.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: