"att dra alla över en och samma kam"

Fredag kväll, fortfarande alldeles för trött. Jag har insett att man borde få helg en dag tidigare eftersom att hela veckan bidrar till att mina fredagar blir förstörda av trötthet. Det är helt sjukt. Annars var dagen helt okej, förrutom den totalt uttråkade trafikanten. Vi har alltid reagerat på att vår lärare använder ordet ju väldigt väldigt ofta, så idag gav sig Malin och Tove på att räkna. De kom fram till att han sa ju 56 gånger på 50 minuter. Hur sjukt är inte de?

Efter skolans slut vid 4 blev det en panik runda på stan för mig och några andra flickor. På jakt efter en present till vår Marina som vi ska till imorgonkväll. Hann även gå förbi Julia, på Åhlens café, och äta en massa bullar! Sedan tog jag bussen hem till farfar och farmor för att se hur dom och lille hunden mådde. Han va glad som vanligt tills vi båda somnade, (jag brevid honom på golvet, ha).

Just det, jag har alltid sagt "dra alla över samma kant", då jag menat att man ser alla som umgås tillsammans som samma slags personer. Men idag fick jag mig ett rejällt skratt av Karolina efteråt som var strikt bestämd på att man sa "dra alla över samma kam". Jag ge rmig inte med att jag tycker att mitt citat är bättre, och mycket lättare att förstå. En kam?

Får se hur min kväll kommer att se ut. Kanske tar mig en promenad bort och umgås med mina käraste vänner, eller så är jag helt enkelt hemma och tar det lungt. Tråkigt tycker säkerligen många, men det är verkligen något som passar mig idag.

ps. någon Frida är väldigt saknad, måste bara säga det.


Kommentarer
Postat av: frida

du är saknad lilla hjärtat ! <3

2009-03-06 @ 22:18:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: