HELP

Har suttit och kollat runt lite på olika bloggar för att jag tycker det kan vara kul att skumma igenom vad alla olika människor skriver. Men så såg jag idol reklam, och kom genast att tänka på Alice som var med i idol i år. Blev lite intresserad att se vad hon gör nu, och så hittade jag det perfekta jobbet på hennes blogg. Jag citerar:

"Min A&R Jocke (han är Sveriges bästa A&R! ) har kommit hem från England där har jobbat med Starpilots i helgen. A&R betyder Artist and Repertoar och är en person som arbetar hos skivbolag eller musikförlag och har som uppgift att se till att allt funkar. Jocke är alltså den som sköter allt man man säga. En A&;R fungerar alltså som en hjälpande hand och coach.  Nu planerar vi veckans jobb. Både det ena och det andra ska hinnas med, men jag älskar ju jobb, ha ha".

Någon som vet något mer om vad en A& R gör och måste kunna? Låter helt fantastiskt. Bara att jag kan ju inte musik.. Svar vore mycket tacksamt om ni vet!


Kommentarer
Postat av: Anonym

kissie ska inte tro att hon är så hemli!

kolla denhär tjejens blogg hon skriver om hennes

kille jonas! http://queenie.tk

(tredje & fjärde inlägget)

2009-05-28 @ 22:33:38
Postat av: Anonym

varför ska man kunna musik det gäller att skapa kontaker och sköta allt runt omkring musiken. tor inte det finns någon utbildning till det här

2009-05-29 @ 16:11:39
Postat av: Anonym

2009-05-29 @ 16:12:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: