tuk tuk madame

Jag har nog aldrig haft så varierande humör i mitt liv någonsin. Ena sekunden är jag glad, andra lägger jag mig och gråter ett tag. Vi gör som vi känner för helt enkelt och accepterar det. Imorse vaknade lilla Frida med öroninflammation och fick ta sig till vårdcentralen för antibiotika. Som sagt, kan man ha mer otur? Hon leker alldeles för mycket Delphi i vattnet och så kan hon aldrig sluta dyka efter sina stenar som jag får sitta och kasta hela tiden..
Som ni troligen har sett på Aftonbladet och nyheter hemma i Sverige så är det väldigt oroligt här i Bangkok. Det har råkat kastats upp en granatbomb på en Skytrain station och många är skadade. Det är en några stationer ifrån oss så allt för oroliga behöver ni inte vara. Dessutom har vi bestämt oss för att stanna inne hela dagen imorgon för att inte visa oss bland de röda. Det är onödigt när det går att undvika, även om det aldrig skulle vilja turister illa.
Hoppas så klart på att få komma hem snart också. Thaiair ska sätta in extra flyg för att få hem alla svenskar från oroligheterna här nere. Så det vore skönt om vi fick ha lite tur för en gångs skull och komma hem. Annars får vi troligen besök av andra linköpingsbor här på söndag. Om planen fortsätter gå som dom ska. Kan bli kul det!
Har provat på både taxi, tuktuk och moppe här. Och helt ärligt tycker jag tuktuk är betydligt mycket läskigare än moppe. Moppe är kul men egentligen förbjudet enligt familjen Rosander, eller snarare pappa Rosander. Vi andra tjuvar med det. Mamma, pappa dont worry

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: