my sisters keeper

Blev alldeles för rastlös efter att ha slutat så tidigt så farfar kom och hämtade mig. Lagom när jag hade tagit på mig mjukis kläder och krupit ner framför film klockan 16.00. Hade jag inte fått det samtalet hade jag ju garanterat somna. Som om gud ville att jag inte skulle somna, utan sova ikväll istället. Har hjälpt farfar och farmor med sina nya mobiler i vilket fall och nu är vi hos kära kusin en sväng. Kollar in härliga bilder från Thailand sen två veckor tillbaka. Repliken "bästa stället jag varit på, åker mycket hellre dit än till Mallorca och allt de där" är inte första gången jag hör.

Nu ska vi strax köra hem, sedan ska jag ta mig en varm dusch och lägga mig framför min film som påbörjades. Den omtalade my sisters keeper. Lär bli en utmaning för mig som har svårt att hålla tårarna inne under filmer.



"Brian och Marge Fitzgerald har ställts inför denna fråga gång på gång. Vid två års ålder fick deras dotter Kate diagnosen leukemi. Hon förväntades inte överleva, men mot alla odds får Kate uppleva sin 16-årsdag. Att detta är möjligt beror helt och hållet på Anna, Kates yngre syster som är en perfekt medicinsk donator. Men tretton år gammal fattar Anna ett beslut som kommer att vända upp och ner på familjens liv; hon vill inte längre vara donator. Åtminstone vill hon ha rätten att välja själv. Hon stämmer sina föräldrarför att få kontroll över sin egen kropp, samtidigt som hon förstår att detta kan leda till Kates död".

Det verkar i alla fall vara en typiskt mig film, kanske även passar dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: