fredag i stockholm

Startade dagen med en lång bussresa 07.00. Försökte fördröja tiden med lite musik och kamera. Jag tror vi lyckades rätt så bra ändå, för helt plötsligt var vi framme i den vackra huvudstaden täckt av snö!





Började med att se kosmonova, wild ocean i 3D. Det var nog överskattat enligt mig. Kändes mest som att sitta och kolla kors med ögonen. Man blev yr och 40% av tittarna somnade garanterat.



Vi fortsatte spendera ytterligare en timma på Naturhistoriskariksmuséet. Yes har nu lärt mig vad det heter. "Intressant" och så. Kolla på stenar och kolla ekg och sånt där. Inte riktigt min grej de där. Min hjärna blev trött av alla ca 200 barn som sprang omkring och skrek.











När vi väl fick vår fritid runt halv 1 sprang vi runt i hopp om att hinna med alla våra affärer vi hade tänkt. Och herregud vad jag så innerligt önskar att vi hade weekday i Linköping.





Kvällen avslutades med god mat (kanske önskar jag även att Steak House flyttar sig till Linköping) och teater på dramaten. Jane Eyre. Jag var mest imponerad över att se Mikael Nyqvist i verkligheten. Och tro mig, han var lika bra som på film. Tycker om många filmer med honom, men framför allt Stieg Larssons trilogi män som hatar kvinnor, flickan som lekte med elden och luftslottet som sprängdes.



Sen bar bussen av hem. Kändes som en evighet. Men har ju en rätt underhållande klass. Fick som sagt även en mycket rolig nyhet som jag skrev igårkväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: