förintelsensdag

Gårdagskvällen spenderades i muf-lokalen där vi lyssnade på talaren André Assarson. Blir bara klokare och klokare för varje gång. He He. Gick sedan och åt med Pontus och Martin. Pontus och jag satt där i flera timmar, till och med så hans nördar till kompisar ringde han och bad han skynda till venten! Ha ha. Kul. Sen hämtade Karolina upp mig och då traskade hon och jag hemåt de små metrarna till henne och sov sött all night long.

Vaknade upp hur pigg som helst imorse. Lugnt och skönt var det dessutom. Jag fick en sovmorgon medan hon var tvungen att gå upp. Alltid lika skönt när man är den som får ligga kvar lite extra! Blev en väldigt slapp dag i skolan idag. Bara två lektioner. Och så är det ju förintelsensdag. Så vi lyssnade på ett föredrag om ett koncentrationsläger. Hemskt.

Det är en dag värd att minnas. Skänk en extra tanke just i dag.



Kom på att jag faktiskt har bilder kvar från då vi konfirmerade oss och var i Berlin och kollade på ett koncentrationsläger. Kan va kul och se!








Här sov de. Har för mig att dom sa flera stycken i varje liten säng.

Här gjorde de inte så mycket annat än att gå på toa som ni kanske kan se själva..


mysiga varma sköna badkar som varje familj har i sitt hem..


Det här vill jag inte ens nämna någonting om.. ni kanske ser krokarna som hänger ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: