en Stokie

För att sammanfatta en Stokie:

60% av folket går på stan i mjukisdressar, framförallt killar. Det förvånar mig lika mycket varje dag. Och kommit på att jag börjar förstå att det är så många. För, om ingen fixar sig, så orkar man heller inte göra det. Illa Illa.
.
Många har en konstig hårfärg så som turkos, lila, rosa, orange, röd eller grön. Inga överdrifter. Till och med tanter. Du blir inte förvånad om du ser en dam runt 70 i grått hår med rosa slingor i lite här och var.
.
Det är otroligt många unga som röker. Och då menar jag unga som i unga. 12, 13 år. När jag och Elisa var och fikade en dag så såg jag en tjej och en kille som satt brevid oss. Dom var kanske 13 år. Pratade och fikade. Killen hade en take-away mugg och när hans kompis gick förbi utbrast han med mycket förvånad röst:
- "DRICKER DU KAFFE?" (precis som om de vore värsta grejen och det var sjukt om han gjorde de).
- "nej, det är te" får han lugnt till svar.
Då tar den här kompisen upp en cigg ur fickan och ska gå ut och röka. Helt ihopknögglad, som om han snott den av mamma. Som om det är mer naturligt än att dricka kaffe.
.
Resterande har nog inget med Stoke att göra. Bara just England. Som att det finns otroligt många unga mammor och att det är otroligt modernt att ha koppel på sina ungar. Och att man springer i shorts fast det är snö. Och att alla som cyklar har självlysande gul väst och hjälm på sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: