fullt hus

Gårdagen måste ha varit den varmaste någonsin. Efter restaurang käk på kvällen skulle vi iväg på bday party för Skyler som fyllt år, den lilla biten vi tog från taxin gjorde oss ordagrant(!) genomblöta. Vilket ledde till att vi fick spendera 90% av festen i poolen. Men det blev i alla fall en trevlig kväll det.
Från och med nattens flyg står vi på kölista för att få åka hem. Vi har ingen aning om vilken plats eller när vi kommer få åka, men från och med inatt kan det bli när som helst fram till 17 maj. Vi ber till Gud och hoppas.
Vädret är inget vidare idag och jag har inte sett en solstråle på hela dagen. Vi har legat och tittat på film. Imorse fick vi dessutom ytterligare fyra linköpingsbor hit till lägenheten. Evelinas bror och vänner. Så nu är det fullt hus.

tuk tuk madame

Jag har nog aldrig haft så varierande humör i mitt liv någonsin. Ena sekunden är jag glad, andra lägger jag mig och gråter ett tag. Vi gör som vi känner för helt enkelt och accepterar det. Imorse vaknade lilla Frida med öroninflammation och fick ta sig till vårdcentralen för antibiotika. Som sagt, kan man ha mer otur? Hon leker alldeles för mycket Delphi i vattnet och så kan hon aldrig sluta dyka efter sina stenar som jag får sitta och kasta hela tiden..
Som ni troligen har sett på Aftonbladet och nyheter hemma i Sverige så är det väldigt oroligt här i Bangkok. Det har råkat kastats upp en granatbomb på en Skytrain station och många är skadade. Det är en några stationer ifrån oss så allt för oroliga behöver ni inte vara. Dessutom har vi bestämt oss för att stanna inne hela dagen imorgon för att inte visa oss bland de röda. Det är onödigt när det går att undvika, även om det aldrig skulle vilja turister illa.
Hoppas så klart på att få komma hem snart också. Thaiair ska sätta in extra flyg för att få hem alla svenskar från oroligheterna här nere. Så det vore skönt om vi fick ha lite tur för en gångs skull och komma hem. Annars får vi troligen besök av andra linköpingsbor här på söndag. Om planen fortsätter gå som dom ska. Kan bli kul det!
Har provat på både taxi, tuktuk och moppe här. Och helt ärligt tycker jag tuktuk är betydligt mycket läskigare än moppe. Moppe är kul men egentligen förbjudet enligt familjen Rosander, eller snarare pappa Rosander. Vi andra tjuvar med det. Mamma, pappa dont worry

bangkok at night

Att Bangkok är en av världens största städer är ju inget att diskutera i alla fall. Alla upplysta höga byggnader får den nästan att se mysig ut om kvällarna trots storleken. Att ha denna utsikt från balkongen om kvällarna är ju faktiskt inte helt fel.

Och här har vi utsikten från Sky Bar. Bangkok tar aldrig slut.

kvar i Bangkok

Eftersom att jag nu fått besked om tidigast hemresa söndag och senast 17 maj så kanske ni vill veta vad jag gör om dagarna och hur livet ser ut här nere. Säg inte att jag har tur som får stanna här för det har jag inte. Kommer aldrig klara av skolan och framför allt inte balen. Sjuk oro inom mig som snart kommer ta över.
Jag kan inte säga att jag lever ett dåligt liv här nere. Hade jag tagit studenten och inte hade något att komma hem till så hade jag stormtrivts. Men nu är det så mycket som tar emot så det är svårt att göra det.
Och om ni glömt hur jag ser ut så..
Blir en Thai om jag inte får komma hem snart. Blir svart, gråter så jag får små ögon, äter nudlar och stark mat!!

update

Här lever vi livet och dagarna går snabbare och snabbare. Galen värme som tar på våra krafter. Orkar bara ligga i solen några timmar varje dag. Sen hittar vi alltid på något annat. Har åkt båt på en brun sjö, besökt Evelinas internationella skola (ser exakt ut som i collage filmer, då man äter ute vid bord, klockan ringer ut när det är rast och när man slutar m.m), vi har tillbringat timmar i en gömd väskaffär, i shoppingcentrum, på marknad. Har även åkt älskade Tuk Tuk och vågat mig på att åka lite moppe.
Nu har vi legat ute i solen ett tag och väntar på mat som Evelina och hennes vänner lagar. Gött! Ikväll kör vi på utgång eftersom att rödingarna förstörde den förra gången.
Tog lite bilder nyss för er skull. Inga vackra bilder, här är det ingen idé och fixa sig för man blir lika ful på 5 minuter!

I'M IN BKK BITCH!

Ni kan vara lugna. Vi är framme nu. Flugit jumbo jet med mellanlandning i Munhen och vi lever och har klarat oss alldeles utmärkt. Det här med att resa är inga svårigheter!
Fick glida lite med resten av männen på buisness- class på första flygplanet. Det andra var långt ifrån så lyxigt, hade ingen möjlighet att se film.. det sög lite. MEN vad gör det?? Nu är vi framme. Vi missade inte påskafton helt och hållet för här hade familjen Rosander gjort så att vi skulle känna oss som hemma med påskägg.
Åt mängder med olika exotiska frukter som vi längtat efter innan vi hoppade i poolen och njöt några timmar.
Gick ut och åt middag på cabbages & condoms där vi fick super god thaimat. Namnet på restaurangen säger det mesta. ALLT är inrett i kondomer för att stödja HIV/AIDS som sprids runt om i världen. En viss summa av pengarna de får in går till forskning för att stoppa detta. Funderar på att göra samma grej i Sverige.. Sjukt populärt här i alla fall.

"Let´s do it Tiger"
Avslutade kvällen med en timmas fotmassage av grymma thailändare. Lär göra det ett antal gånger till innan vi åker hem!! Nu lär jag sova gott, för nu är det dags för det här. Ny dag imorgon med nya äventyr!
GLAD PÅSK!!

THAILAND

NU sätter vi oss snart i bilen mot Arlanda och ikväll sätter vi oss på planet mot THAILAND.
Jag är inte ens nervös trots den långa resan utan familj. BRA. Det är nog för jag inte vill något hellre än att komma bort härifrån ett tag. Kommer troligen uppdatera mig någon gång där nerifrån om allt går som mina planer. Ha världens bästa veckor älskade vänner! Vi hörs.